


Információk, érdekességek
Megtakarítani? Miből? Minek?
2014. június 20.
Magyarországon jellemző, hogy ha szóba kerül a megtakarítás kérdése, sokan sokat mondóan (és ahogy ezekre a mosolyokra jellemző szokott lenni, keveset tudóan) mosolyognak. Sok esetben ez a végzettségtől vagy az anyagi helyzettől (!) függetlenül is így van. Nem hiszünk a megtakarításban, nem látjuk az értelmét, célját, illetve a saját lehetőségünket.
Mire kellene takarékoskodnunk?
Először is lakhatási helyzetünk javítására. Senki sem szeretne ugyanott vagy legalábbis ugyanúgy lakni tíz év múlva, mint jelenleg. Aki már próbálta tudja, hogy egy kis méretű lakás kifejtése, burkolása, bútorozása minimálisan többszázezres költség. Ha mindezt családi ház esetén tesszük, garantálható, hogy hét számjegyű lesz a kiadás.
A foci áldozatai
2014. június 19.
A labdarúgó bajnokságok alatt nem árt emlékeztetni az olvasót, hogy a labdarúgást az igazi rajongó nagyon a szívére veszi. Egyesek túlságosan is.
Statisztikai számítások szerint egyedül a 2006-os focivébét megrendező Németországban 8–11 ezerrel többen kaptak szívrohamot, mint „békeidőben” – közvetlenül a hazai válogatott meccseinek közvetítése alatt! Az egyik legtekintélyesebb orvosi szaklapban, a New England Journal of Medicine-ben jelent meg az a cikk, amelyre a számításokat alapozták. A vizsgált időszak alatt három-négyszeresére nőtt a szívpanaszokkal kórházba szállítottak száma. Még szerencse, mondhatnák a német kardiológusok, hogy a németek akkor nem jutottak a döntőbe, ez emberéleteket mentett.
Robbanásszerűen megnőtt a harmincas szinglik száma
2014. június 16.
Este nyolc után érdemes üzenni a kiszemeltnek, a férfiak pedig jobban teszik, ha megborotválkoznak (azaz mégsem a borosta a nyerő). Ha valaki pedig 50 éves is elmúlt, egyáltalán nem kell feladnia, hiszen az elmúlt években éppen az ő arányuk ugrott meg leginkább a társkeresőkön. Az idén 15 éves Randivonal.hu érdekes statisztikáiból, tapasztalataiból csemegézgettünk.
2001-ről 2011-re 30%-kal nőtt az egyszemélyes háztartások száma a legutóbbi népszámlálási adatok szerint, így számuk átlépte az 1,3 milliót. Két korcsoportban a legaggasztóbb a tendencia. A 30 évesek körében ugyanis közel két és félszeresére, míg az 50 évesek körében másfélszeresére nőtt az egyedülállók száma 10 év alatt.
Ezek a tendenciák megfigyelhetők az idén 15 éves Randivonal statisztikáiban is. Az 1999 óta működő társkeresőre a napokban regisztrál be a két és fél milliomodik felhasználó, ebből az alkalomból néhány érdekes statisztikával leptek meg bennünket, amelyeket több mint kétszázezer aktív társkereső profiljának adataiból állítottak össze, természetesen anonim módon.
Új honlap vesebetegeknek
2014. június 14.
Amikor valakinél krónikus vesebetegséget diagnosztizálnak, az nem csak a beteget, de az egész családot kihívás elé állítja. A betegeknek nem csak a heti 3-4 alkalmas kezelés terhével kell megbirkózniuk, de életvitelüket is gyökeresen meg kell változtatniuk. Néhány alapvető előírás betartásával, minőségi kezelés mellett ma már ezzel a betegséggel is teljes életet lehet élni. Ebben kíván segítséget nyújtani a www.bbraun-dializis.hu új honlap elindításával, amely hasznos információkkal, tanácsokkal szolgál a vesebetegek és családtagjaik számára.
Milyen nőre nyílik a magyarok pénztárcája? - reklámmustra
2014. június 12.
A gondoskodó, sokoldalú és a kor ízlésének megfelelő nőket szeretjük a reklámokban – ez derül ki az NRC piackutató felméréséből, amelyet a legalább hetente tévéző 18‒59 évesek körében végzett.
Bár a tévénézők csupán egytizede nyilatkozik úgy, hogy kedveli a hirdetéseket, 80 százalékuk azért elismeri, hogy kisebb-nagyobb gyakorisággal szokott jó reklámokkal is találkozni. Jó reklámnak pedig leginkább azt tekinti, amely egyrészt szórakoztató, másrészt az azonosulás élményét nyújtja számára.
A célcsoport megszólításához gyakran alkalmazott eszköz valamilyen női karakter szerepeltetése, így különösen izgalmas kérdés, hogyan viszonyulnak a reklámokban megjelenő nemiséghez és nemi szerepekhez azok, akiknek a hirdetések készülnek.
Az NRC kutatói konkrét reklámfilmek megítélését vizsgálták, és ez alapján arra a megállapításra jutottak, hogy a reklámokban megjelenített női karaktereknek elsősorban a kultúrában elfogadott értékeket kell megjeleníteni, mivel egy szpot normaszegő volta – ami jelentősen befolyásolja kedveltségét is – nagyrészt a női főszereplőn múlik.
További híreink megtekintéséhez lapozzon!
1...221222223...470